Skip to main content
BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis

 

„Oro navigacija“, teikdama oro eismo valdymo paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje, siekia, kad jos suteiktų maksimalią naudą oro erdvės naudotojams bei visuomenei. Todėl planuodami savo veiklą remiamės tvariais, efektyviais ir aplinkosaugai draugiškais sprendimais, taip pereidami prie tvarios ekonomikos.

Keliame sau ambicingą viziją – tapti patikimu oro erdvės vystytoju bei aviacijos sprendimų vystytoju. To mums padės pasiekti išsikeltas tikslas – inovatyvių sprendinių (technologijų, procedūrų) taikymas Lietuvos oro ir kaimyninėse erdvėse.

Šis tikslas taip pat leis prisidėti prie Europos bendrojo dangaus/Žaliojo kurso siekių:

  • iki 2035 m. 10 proc. sumažinti kiekvieno skrydžio generuojamo CO2 kiekį;
  • iki 2030 m., lyginant su 1990 m., 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijas;
  • iki 2050 m. pasiekti poveikio klimatui neutralumą;
  • skatinti ir įvertinti jų iniciatyvas bei atsakingą požiūrį.

CO2 emisija

Svarbu paminėti, kad pats oro navigacijos paslaugų teikimas tiesiogiai aplinkos neteršia, tačiau „Oro navigacija“ gali prisidėti prie kitų sektoriaus dalyvių taršos mažinimo, užtikrinant saugų, greitą ir efektyvų lėktuvų judėjimą. Tokiu būdu visi Europos oro navigacijos paslaugų tiekėjai kartu gali net 6 proc. sumažinti kuro naudojimą.

Šiam tikslui pasitelkiamos priemonės:

  • laisvai pasirenkamų maršrutų erdvė, kai orlaivio pilotas, įskridęs į oro erdvę, gali rinktis tiesesnį ir trumpesnį maršrutą;
  • nuoseklaus kilimo/leidimosi operacijos, įgalinančios orlaivį skristi nuosekliai, taip kurą naudojant ekonomiškai ir keliant mažiau triukšmo;
  • interaktyvios bendradarbiavimo su oro uostais sistemos/sprendiniai, kuomet aviacijos grandies dalyviai bendradarbiauja ir operatyviai keičiasi informacija, užtikrindami skrydžius be papildomų užlaikymų;
  • įvairūs SESAR technologiniai sprendiniai, kurių didelio poreikio Lietuvos oro erdvėje kol kas nėra, dėl pernelyg neintensyvaus oro eismo, tačiau galimybes įsivertinti yra būtina.

Triukšmas

Vis dar sulaukiant gyventojų skundų dėl aviacinės veiklos sukeliamo triukšmo Vilniuje, 2019 m. vasario mėn. „Oro navigacija“ ir „Lietuvos oro uostai“ (toliau – LTOU) pasirašė bendrai parengtą „Vilniaus oro uosto triukšmo mažinimo planas 2019-2020 m.“ dokumentą. Juo siekiama, kad net ir augant skrydžių Vilniaus tarptautiniame oro uoste srautui, būtų identifikuoti triukšmo šaltiniai ir jo valdymo priemonių grupės, taip siekiant mažinti gyventojams sukeliamus nepatogumus.

„Oro navigacija“ rūpinasi orlaivių maršrutų, kurie turėtų teigiamą įtaką triukšmo mažinimui, pakeitimams. Taip pat, bendradarbiaujant su LTOU, buvo sumažintas mokomųjų ir treniruočių skrydžių skaičius Vilniaus aerodromo prieigose, taip ženkliai sumažinant triukšmą.

Oro šalia oro uostų kokybė

Oro kokybę veikia ne tik orlaivių eismas, tačiau ir antžeminio aerodromo transportas, oro uostuose esanti įranga bei jų prieigos keliai ir kt. „Oro navigacijos“ įtakos zonoje yra tik oro uostų teritorijose esančios navigacijos ir stebėjimo įrangos generuojami elektromagnetiniai laukai ir įrangos emisija, todėl esant poreikiui, sprendžiant įrangos modernizavimo ir galimo keitimo klausimus, į tai bus atsižvelgta.

Atnaujinimo data: 2022-01-28 12:54:09